Pagina's

dinsdag 12 maart 2013

Ta-daa!! Jack the Ripple feat. Snurk {WIP # 3}

Ik kan niet wachten om weer lekker onder de dekens te kruipen...! Niet alleen omdat er buiten een ijzig koude wind staat en het daarom in bed veel beter toeven is, maar vooral hierom:


Jack the Ripple is EINDELIJK af :-) :-) :-)


En wat komt 'ie goed van pas met dit koude weer!


Om de haakvreugde in de slaapkamer compleet te maken, heb ik mezelf het geweldige granny square dekbed van Snurk kado gedaan, een te gekke & kleurrijke combi met Jack. Ik kocht het dekbed hier.


Het is trouwens ook een heerlijke bankdeken...


Warm, wollig, groot en zacht... alles wat je nodig hebt wanneer de lente nog niet wil komen.

 

Voor de nieuwsgierigen onder ons een aantal weetjes over Jack the Ripple:
- Jack is ruim 220 x 220 cm!
- Ik gebruikte haaknaald nr. 4 en Stylecraft Special DK (ben vergeten hoeveel bollen...), die ik hier bestelde
- De kleuren die ik gebruikte zijn Parchment (beige), White (wit), Royal (blauw) en Lipstick (rood)
- Er ging voor ongeveer 100 euro wol in
- Het patroon waarmee ik Jack gemaakt heb is het Neat Ripple Pattern van Lucy van Attic 24
- De afwerking deed ik met de Bobble-Shell Edging, wederom bedacht door Lucy
- Totaal heb ik er meer dan 200 uur aan gewerkt in een tijdsbestek van 8 maanden

Ik ben zo trots dat ie nu af is en ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden!

40 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig! Daar kun je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, daar mag je zeker trots op zijn! Wat een werk! En ik vind de naam helemaal geweldig :-)

    Hij is mooi en zo te zien past hij goed in de slaapkamer qua kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave deken is het geworden!! Ik kan me voorstellen dat je er erg trots op bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt een top deken. Wat een werk. Hier mag je megatrots op zijn.

    Groetjes Geralien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GEWELDIG!!!! :-0 Ik vind de deken echt heel mooi en het staat ook zo mooi. Ik zou zeggen kruip er alvast lekker onder. Heerlijk z'n mooie deken.

    Veel plezier er van.

    lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wauw! Wauw! Fantastisch! Heel knap werk en prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd!! Een prachtige deken geworden, je mag er zeker trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, ik vind hem geweldig!! Mooie kleuren en mooi materiaal. Leuk dat je de details ook vermeld,knap gedaan hoor in acht maanden tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. olala super mooi gedaan. Je kan hem met al die sneeuw nu wel heel goed gebruiken. Heb je nu ie af is al iets nieuws in gedachten?
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wonderlik! Nou kan jy lekker snoes op die bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow........ hoe gaaf zeg!!
    Wat een werk.
    Niet te heet wassen he ;)

    Groetjes

    Vera

    ps: je dekbed is GEWELDIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. PRACHTIG!daar kan je nog eens lekker onder wegkruipen zo groot!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, daar mag je trots op zijn, op de uurtjes die je erin hebt gestopt en op het eindresultaat. Dekbedhoes is leuk hè? Net echt.
    groetjes,

    Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is prachtig! Ik heb ook nog een deken liggen. Veel kleiner dan deze, maar soms moeilijk om weer verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar mag je met recht wel trots op zijn, wat een ontzettende gave, mooie, coole, warme deken heb je gemaakt. Ik zat al te kijken heeft ze nu 2 gehaakte dekens op bed liggen, maar het ene is een dekbedovertrek, ook heel erg mooi. Ben benieuwd wat je volgende projecten zullen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind 'm te wow!
    Wat een werk. Ik vind het knap dat je het 8 maanden hebt volgehouden.
    Je mag trots zijn op jezelf

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig deken zeg! Ontzettend leuk! Zoiets lijkt me ook heel leuk om eens te maken!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow wat is ie mooi! Ik mag wel zeggen dat jack goed geslaagd is! Helemaal cool!! Toch maar eens van de zomer starten met ook een dekenproject voor mezelf ;-)

    Dank voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat super mooi! Ik wil het ook gaan maken!
    Echt prachtig. Net als het kleed over de rugleuning.

    Groet Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hij is echt prachtig geworden!
    Je kan met recht super trots zijn!

    En het dekbed is ook supermooi!

    Fijne dag.

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kwam deze blog tegen via de facebookpagina van Echtstudio.
    Wat een PRACHTIGE deken!
    Ga zeker zelf ook een poging doen om zoiets moois te maken!
    Ben gelijk volger van je blog geworden!
    Mijn complimenten.....

    Groetjes,
    Corien.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik ben helemaal verliefd! super gaaf! (ook voor bij mijn zoon op zijn kamer) maar 100 euro aan wol dat is wel even schrikken. Geniet van de prachtige deken veel lig plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wow wat is jouw deken een prachtplaatje geworden. Het is een werk, maar dan heb je ook wat ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal te gek! Wat een prachtige deken. Ik kwam op je blog via Echtstudio. Daar had je de deken op de hollandse site gezet. Werkelijk prachtig. Mijn complimenten.

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Agnes en leuk dat je via Echt Studio binnen ben komen waaien :-) Ik word wel verlegen van alle complimentjes, maar het is superleuk om waardering te krijgen van medehaaksters voor zo'n groot project!

      Verwijderen
  25. Ja wat moet ik nu nog zeggen? Het is een meer dan mooie deken,hij is prachtig en ik ben diep onder de indruk van je werk. Je hebt er dan voor € 100 wol in zitten, maar wat zou je er voor moeten vragen als je hem zou verkopen? Onbetaalbaar.
    Mijn welgemeende complimenten, ben een "tikkeltje"
    jaloers.Hartelijke groeten Elly

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Elly, ik ben ook heel trots op Jack. Tja, als ik 'm zou verkopen zou ie toch minstens 300 euro moeten opbrengen :-) Komt neer op een uurloon van ca. 0,50 euro denk ik, hahaha!

      Verwijderen
  26. Wat mooi!!!
    En zag dat je er een prijs mee gewonnen hebt.
    Heel erg verdient!!
    Gefeliciteerd!

    gr. Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi,
    ik heb net de bollen wol besteld, en wil dit kleed ook maken, maar dan als eenpersoonsdeken.
    Heb je misschien een patroon voor me, hoeveel steken bijv. zo'n ripple is. Is dat ook 7 steken, net als in het voorbeeld? En om de hoeveel toeren verander je dan naar de volgende kleur? Ben benieuwd of je dat nog ergens hebt beschreven.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees ze met plezier!